Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Leerdoel --- Evaluatie --- Basisvorming (Nederland) --- Didactiek --- Moderne vreemde talen
Choose an application
Beeldeducatie --- Handvaardigheid --- Basisvorming (Nederland) --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs
Choose an application
Beeldeducatie --- Handvaardigheid --- Basisvorming (Nederland) --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs
Choose an application
Kinderen --- Computerondersteund onderwijs --- Basisvorming --- Educatieve software --- Orthodidactiek --- Leerlingbegeleiding --- Secundair onderwijs --- Leerproblemen --- Didactiek: leervoorwaarden --- Kind --- Basisvorming (Nederland) --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Wat zijn vandaag de dag de ingrediënten voor uitdagend en efficiënt onderwijs in de vreemde talen? Moderne vreemde talen in de onderbouw biedt (aankomende) docenten een handreiking bij de vormgeving van dit onderwijs. De uitgangspunten van communicatief vreemdetalenonderwijs en het Europees Referentiekader spelen hierbij een belangrijke rol. Tegen deze achtergrond bespreken de auteurs de vaardigheden lezen, luisteren, spreken en schrijven en hun onderlinge samenhang. Daarna komen vocabulaire, grammatica en taal en cultuur aan de orde. Ook wordt uitgebreid aandacht besteed aan evaluatie en beoordeling, het taalportfolio en aan het concept 'leren leren' in de onderbouw. In alle hoofdstukken zijn relevante voorbeelden en illustraties opgenomen uit recente leergangen voor de talen Engels, Frans, Duits en Spaans, en van de websites bij deze leergangen. De hoofdstukken sluiten af met bronnen voor verdere informatie en verdieping. (Bron: covertekst)
Vreemdetalenonderwijs --- Didactiek. --- Leerplannen. --- 485.2 --- 100744.jpg --- Taalonderwijs ; didactiek --- Taal en letterkunde; overige talen --- Leerdoelen --- Evaluatie --- Basisvorming --- Didactiek --- Moderne vreemde talen --- Leerdoel --- Basisvorming (Nederland)
Choose an application
Techniek in de basisvorming is het eerste didactiekboek voor docenten Techniek. Zij vinden hierin antwoorden op vragen als: wat is de leerstof, wat is de leerinhoud van het curriculum, hoe leren leerlingen dit het beste, en hoe kunnen docenten het leerproces het beste begeleiden? Ook komen heel praktische vragen aan de orde, zoals: hoe gebruik je de computer, hoe zorg je voor veiligheid in de klas en welke spullen heb je nodig? Zoals elk goed didactiekboek biedt dit rijk geïllustreerde boek een afgewogen combinatie van achtergronden en praktische aanwijzingen die de docent direct kan toepassen. Verkorte inhoudsopgave: 1) Waarom techniek in de basisvorming?; 2) Het kennisgebied techniek; 3) Het leergebied techniek; 4) De leerstof; 5) Leerlingen in technieklessen; 6) De techniekdocent; 7) Aan het werk in de klas; 8) Toetsing en evaluatie; 9) Taalgebruik; 10) De rol van de computer; 11) Lokaalinrichting en veiligheid; 12) Beheer van het techniekonderwijs; 13) Het vakwerkplan techniek; (Bron: www.coutinho.nl)
Technologische opvoeding --- Didactiek. --- Secondary education --- Didactic strategies --- Technical, artistic and vocational education --- Netherlands --- Didactische werkvormen --- Secundair onderwijs --- Technisch, kunst- en beroepsonderwijs --- Nederland --- Techniek --- Basisvorming --- Didactiek --- secundair onderwijs --- technologische opvoeding --- didactiek --- 476 --- 486.7 --- Techniek: didactiek secundair onderwijs --- Techniek (wetenschap) --- Basisvorming (Nederland)
Choose an application
Objectives of teaching --- Didactics of primary education --- Didactics of languages --- Netherlands --- 456.2 --- didactiek --- vreemdetalenonderwijs --- 373.3 --- 485.2 --- Basisschool --- Basisvorming --- Cultuur --- Duits --- Engels --- Frans --- Gespreksvaardigheden --- Leesvaardigheid --- Leren leren --- Luistervaardigheid --- Moderne vreemde talen --- Onderwijsdoelen --- Schrijfvaardigheid --- Secundair onderwijs --- Spraakkunst --- Taal --- Vakoverschrijdende thema's --- Vreemde talen onderwijs --- Woordenschat --- taalonderwijs : didactiek (ler) --- 475.3 --- Leerdoelen --- Taalonderwijs --- Vreemde talen; onderwijs --- vreemde-talen-onderwijs --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- Taal- en letterkunde ; overige talen --- Doelen --- Didactiek --- Leerdoel --- Doelstelling --- Basisvorming (Nederland)
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|